Overstap Procedure
Te volgen stappen
Stap 1: U vult een offerte formulier in of u neemt contact met ons op voor het maken van een afspraak.
Geeft u daarbij aan dat het om een overstap gaat.
Stap 2: U stuurt ons een kopie van de huidige certificaten en van de bijbehorende auditrapporten uit de lopende certificatie periode. Aan de hand daarvan ontvangt u een passende offerte.
Stap 3: U stuurt de offerte, indien akkoord, getekend retour.
Stap 4: U zegt het contract bij uw huidige certificatie partner op. Houdt u daarbij rekening met de eventuele opzegtermijn.
Stap 5: Nadat wij bericht van u hebben ontvangen nemen wij contact met u op voor het maken van een afspraak. Wij zorgen ervoor dat uw certificaat geldig blijft zonder dat u of uw klanten hier hinder van ondervinden. U ontvangt vervolgens direct certificaten vanuit Safex Certificatie B.V. Mocht dit in uw situatie niet mogelijk zijn, dan zorgen we ervoor dat onze certificaten aansluiten op de vervaldatum van uw “huidige” certificaten.
Stap 6: Wij nemen contact met u op om een afspraak voor de eerstvolgende audit te maken.
Er is wel een aantal zaken waarmee u rekening moet houden:
- Indien u bij de lijst van aangemelde ondernemingen staat en er heeft nog geen inspectie plaatsgevonden mag u overstappen.
- Indien u in het register staat en er zijn bij de laatste inspectie geen onregelmatigheden vastgesteld mag u overstappen. De laatste twee inspectierapporten worden door Safex inspectie B.V. in de beoordeling meegenomen bij de eerstvolgende volgende inspectie.
- Indien er bij de laatste inspectie onregelmatigheden zijn vastgesteld kan de SNA de overstap weigeren totdat deze onregelmatigheden als hersteld zijn beoordeeld door uw huidige inspectie-instelling.
- De eerste inspectie na overstappen is altijd een volledige inspectie.
Zie ook: www.normeringarbeid.nl
Wilt u meer informatie? Neem dan hier contact met ons op of bel ons op 088 – 0289000 voor meer informatie of om het voor u in orde te maken.